AVRUPA BİRİLİĞİ (AB) MEDYA ÇALIŞMALARI, ABD YEREL GAZETELERİ, ÇİN ÖRNEĞİ – ÇİN HALK CUMHURİYETİ DEVLET BASINI
AVRUPA
BİRİLİĞİ (AB) MEDYA ÇALIŞMALARI, ABD YEREL GAZETELERİ,
ÇİN ÖRNEĞİ – ÇİN HALK CUMHURİYETİ DEVLET BASINI
1.ENPA (AVRUPA GAZETE YAYINCILARI
DERNEĞİ) - ENPA,
tüm platformlarda gazete ve haber medyası yayıncılarını temsil eden, kar amacı
gütmeyen uluslararası bir kuruluştur. ENPA, yerel, bölgesel ve ulusal
gazetelerin günlük operasyonlarının etkin bir şekilde yürütülmesi için gerekli
olan bir dizi Avrupa politikası ve mevzuatı alanında çalışmaktadır.
Hızla değişen bir medya
ortamında ENPA, Avrupa'da bağımsız haber medyası için başarılı ve
sürdürülebilir bir geleceğe ulaşmak amacıyla yayıncıları desteklemektedir.
EJC,
Avrupa Gazetecilik Merkezi gazetecilerin ve medya profesyonellerin ileri eğitim
yoluyla gazetecilikte en yüksek standartlara adanmış bağımsız uluslararası bir
kurumdur. Merkez kapsamlı uluslararası eğitim ağını temel alarak çok çeşitli
eğitim projelerinde faaliyet yürütmektedir.
ARAMA VE BİLGİ ENDÜSTRİSİ DERNEĞİ
: SIINDA, arama
(dijital, mobil, baskı, dikey dizinler ve platformlar), bilgi ve
telekomünikasyon sektörlerindeki şirketleri ve "talep üzerine"
hizmetler sunan işletmeleri bir araya getiren Avrupa'nın önde gelen kar amacı
gütmeyen birliğidir. Asya'dan Latin Amerika'ya ve Afrika'dan Avustralya'ya
kadar küresel üyeleri var. Pazar araştırmasından konferans ve zirvelere
kadar çok çeşitli üye hizmetleri sağlarlar. Arama ve bilgideki tamamlayıcı
pazar segmentlerinin bağlantı kurabileceği, paylaşabileceği ve büyüyebileceği
bir kaynak forumudur. Amaçları, olumlu ve devam eden ortaklıkların
gelişimini teşvik etmektir. Üyelerini, işletmeleri etkileyebilecek en son
pazar eğilimleri, teknik gelişmeler ve kritik mevzuatlar konusunda güncel tutarlar. Ayrıca,
başlangıç seviyesindeki başlangıçların endüstri liderleriyle karışabileceği bir platform sağlarlar. Dünya çapındaki üye ağı, fikir alışverişini ve ortaklıkların teşvik edilmesini teşvik eder.
Basın
Veritabanı ve Lisanslama Ağı:Basın Veritabanı ve Lisanslama Ağı (PDLN),
yayıncıların sahip olduğu veya kontrol ettiği, gazete ve süreli yayınlardan
makalelerin lisanslanması alanında çalışan ve / veya elektronik basın
incelemeleri için dijital makaleler sağlayan ve ulusal telif hakkı
yönetmeliklerine göre hareket eden şirket ve kuruluşlara katılır. yayıncıların
çıkarları.
PDLN, 2008 yılında Avustralya, Avusturya, Belçika, Danimarka, Fransa, Almanya,
İrlanda, Portekiz, İsviçre ve İngiltere'den şirketler tarafından
kuruldu. PDLN üyeleri şu anda 12 farklı ülkeden 5.000'den fazla gazete ve
dergiyi temsil ediyor.
PDLN ağı, basın kesme ve medya izleme hizmetleriyle ilgili olarak dijital çağda
yayıncıların ilgisini korumayı ve teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Üyeleri,
yüksek kaliteli basın içeriğine uluslararası erişim ve bu içeriğin yasal
ikincil kullanımı ile ilgili sorunlara basit ve etkili pazar çözümlerinin
geliştirilmesini teşvik etmek istiyor.
Avrupa
Bağımsız Basın Konseyleri İttifakı:AIPCE, hem basın hem de yayın medyası için bağımsız içerik
düzenleyicilerden oluşan gevşek bir ağdır. Yıllık konferansları, medya ve
Basın Konseyi temsilcilerinin güncel konuları tartışmaları, fikir alışverişinde
bulunmaları ve tavsiye sunmaları ve almaları için bir forum sağlar.
Dünya Gazeteler ve Haber Yayıncıları
Derneği:Dünya Gazeteler ve Haber Yayıncıları
Birliği veya WAN-IFRA, 120'den fazla ülkede 18.000'den fazla yayını, 15.000
çevrimiçi siteyi ve 3.000'den fazla şirketi temsil eden dünya basınının küresel
örgütüdür.
Kuruluş, üyeleri ve haber yayıncılığındaki diğer katılımcılar arasında fikir,
bilgi ve deneyim alışverişi için dünya çapında bir platform olarak hizmet
vermektedir.
Avrupa Yayıncılar Federasyonu:FEP, Avrupa Birliği'ndeki kitap yayıncıları
derneklerinin bağımsız, ticari olmayan bir şemsiye birliğidir. FEP, Avrupa
Birliği ve Avrupa Ekonomik Alanı'nın 26 ulusal kitap yayıncıları birliğini
temsil eder. FEP, Avrupa'daki yayıncıların büyük çoğunluğunun sesidir.
Avrupa Yayıncılar Konseyi:EPC, gazete, dergi, kitap, dergi, internet ve
çevrimiçi veritabanı yayıncılarını kapsayan multimedya pazarlarında aktif
olarak yer alan Avrupa medya şirketlerinin üst düzey bir Başkan ve CEO
grubudur. Birçok EPC üyesinin ticari televizyon ve radyoda da önemli ilgi
alanları vardır.
Avrupa Dergi Medya Derneği:EMMA, Brüksel merkezli kar amacı gütmeyen bir
kuruluştur. Misyonu, Avrupa dergisi yayıncılarının çıkarlarını Avrupa
Birliği Kurumları (Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu ve Konsey) karşısında
desteklemek ve korumaktır. EMMA'nın temel amacı, AB'de çoğul, çeşitli ve ekonomik
açıdan başarılı bir dergi yayıncılığı endüstrisinin uzun vadeli hayatta
kalmasını ve refahını sağlamaktır.
1.1.TELİF HAKKI
Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü:WIPO, Birleşmiş Milletler'in uzmanlaşmış bir
kuruluşudur. Yaratıcılığı ödüllendiren, yeniliği teşvik eden ve kamu
yararını korurken ekonomik kalkınmaya katkıda bulunan dengeli ve erişilebilir
bir uluslararası fikri mülkiyet (IP) sistemi geliştirmeye adanmıştır.
Uluslararası Üreme Hakları Federasyonu
Örgütü:IFRRO, Bern ve Evrensel Telif Hakları
Sözleşmelerinde yer alan temel uluslararası telif hakkı ilkeleri temelinde
kurulmuş bağımsız bir kuruluştur. Amacı, ulusal Üreme Hakları Örgütlerinin
(RRO) işbirliği yoluyla, çoğaltmanın toplu yönetimini ve telif hakkı alınmış
eserlerle ilgili diğer hakların uluslararası bazda kolaylaştırılmasını
sağlamaktır.
1.2.REKLAM
Dünya Reklamverenler Federasyonu:WFA, pazarlamacıların ortak çıkarlarını temsil eden
tek küresel kuruluştur. Beş kıtadaki 55 ulusal reklamveren birliği ağı
aracılığıyla WFA, küresel pazarlama iletişiminin yaklaşık% 90'ını temsil
etmektedir. WFA, dünya çapında sorumlu ve etkili pazarlama iletişimlerini
desteklemektedir.
Uluslararası Gazete Pazarlama Derneği:INMA, derin pazar değişiminin ortasında büyümek
isteyen haber medyası şirketleri için küresel en iyi uygulamalar ve pazarlama
fikirleri konusunda dünyanın önde gelen sağlayıcısıdır. Dernek, üyelerine
izleyici, reklam, marka ve karı büyütmek için düşünce, liderlik ve pratik
fikirler sağlar.
Avrupa Doğrudan Pazarlama Federasyonu:FEDMA, Avrupa doğrudan ve etkileşimli pazarlama
endüstrisinin tek sesidir. Ulusal üyeleri, kullanıcıları, hizmet
sağlayıcıları ve doğrudan pazarlama medyasını / taşıyıcılarını temsil eden
doğrudan pazarlama birlikleridir (DMA'lar). FEDMA ayrıca 200'den fazla
doğrudan şirket üyesine sahiptir.
Avrupa İletişim Ajansları Birliği:EACA, Avrupa çapında reklamcılık, medya ve satış
promosyonları ajanslarını bir araya getirerek uluslararası deneyim ve
sorunların tüm Avrupa bazında paylaşılmasına ve ele alınmasına olanak
tanır. Avrupa'daki ve dünyadaki ajanslar, reklamcılar ve reklam medyası
arasında önemli bir bağlantı sağlar ve Avrupa çapında işin birçok alanında
standartların belirlenmesine yakından katılır.
Avrupa Reklam Standartları Birliği:EASA, reklam özdenetim konularında tek yetkili sestir
ve ulusal kültür, yasal ve ticari uygulama farklılıklarını göz önünde bulundururken,
etkili öz denetim yoluyla ticari iletişimde yüksek etik standartları teşvik
eder. EASA, ulusal reklam özdenetim kuruluşlarını (SRO'lar) ve Avrupa'da
reklamcılık endüstrisini temsil eden kuruluşları bir araya getirir.
Avrupa Ticari Televizyon Derneği:ACT, Avrupa'da ticari yayıncılık sektörünün
çıkarlarını temsil eden bir ticaret birliğidir. ACT, ücretsiz televizyon
yayıncıları ve ödemeli TV oynatıcılardan dijital platform operatörlerine ve
multimedya gruplarına kadar çeşitli iş modellerini kapsayan 34 Avrupa ülkesinde
aktif 28 üye şirkete sahiptir.
Reklam Bilgi Grubu:AIG,
kurucu üyelerinin ortak ilkeleri ve politikaları ile şekillendirilmiş bir
Avrupa üçlü bilgi, izleme ve analiz kurumudur. 1996 yılında kar amacı
gütmeyen, esnek ve gayri resmi bir kuruluş olarak kuruldu.
1.2.1.KAĞIT
VE BASKI
Avrupa Kağıt Endüstrileri Konfederasyonu:Avrupa Kağıt Endüstrileri Konfederasyonu (CEPI),
Avrupa kağıt hamuru ve kağıt endüstrisini yeniden gruplandıran ve bu
endüstrinin başarılarını ve ürünlerinin faydalarını savunan, Brüksel merkezli,
kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. Misyonu, sanayi, çevre, enerji,
ormancılık, geri dönüşüm ve genel olarak rekabet edebilirlik alanlarındaki
faaliyetleri ve girişimleri izleyerek ve analiz ederek, özellikle belirli
eylemler alarak üyenin iş sektörünü teşvik etmektir. CEPI sayesinde kağıt
endüstrisi görünürlüğünü artırmakta ve ortaya çıkan sorunlar üzerinde hareket
ederek endüstri adına uzman ve yapıcı katkılar sağlamaktadır.
Kolektif uzmanlığı hem endüstri için hem de endüstri için benzersiz bir bilgi
kaynağı sağlar; üyeleri arasında temel deneyim ve bilgi alışverişini
koordine etmek, yasa koyuculara teknik yardım sağlama ve belirli konularda
bağımsız uzmanlar belirleme yeteneği.
CEPI, 18 üye ülkesi aracılığıyla (17 Avrupa Birliği
üyesi artı Norveç), Avrupa çapında
küçük ve orta ölçekli şirketlerden çok uluslu şirketlere ve 1000 kağıt
fabrikasına kadar yaklaşık 520 kağıt hamuru, kağıt ve karton üreten şirketi
temsil etmektedir. Birlikte dünya üretiminin% 25'ini temsil ediyorlar.
1.3. İTTİFAKLAR
Business
Europe:Business Europe, üyeleri 34 Avrupa ülkesinden 40 önde gelen ulusal
iş federasyonu olan Brüksel merkezli bir kuruluştur. Büyüme ve istihdam
için reformları uygulamak, Avrupa pazarını entegre etmek, AB'yi verimli bir
şekilde yönetmek, küreselleşmeyi şekillendirmek ve diğer şeylerin yanı sıra her
türlü korumacılıkla mücadele etmek için çalışıyor.
Yaratıcı
Medya İş Birliği:Creative and
Media Business Alliance (CMBA), Avrupa'nın en iyi medya ve yaratıcı
işletmelerinden bazılarını ve endüstri derneklerini bir araya getiren gayri
resmi bir gruptur. Sektöre Avrupa Birliği düzeyinde güçlü ve birleşik bir
ses vermek için Kasım 2004'te başlatıldı. CMBA, Avrupa Komisyonu, Avrupa
Parlamentosu ve 27 AB Üye Devletini Bilgi Toplumunda yenilikçiliği, büyümeyi ve
istihdamı teşvik etmek için ortak çabalarında yaratıcı ve medya işlerine
odaklanmaya çağırmaktadır. CMBA tarafından temsil edilen sektörler,
teknoloji geliştirme için salt bir itici güçten veya Avrupa Dijital Gündemine
bir "katma değer" den daha fazlasıdır. Dijital toplumun kalbinde
yatıyorlar.
Posta
Kullanıcıları Grubu:Posta Kullanıcıları Grubu (PUG), başlıca AB posta kullanıcıları ve
onları temsil eden kuruluşların oluşturduğu geçici bir platformdur. PUG,
kurulduğu 1996 yılından bu yana, posta hizmetleri için bir İç Pazarın
yaratılmasını aktif olarak teşvik etmektedir.
https://www.enpa.eu/partners/allianceshttps:/
2.MEDYA ÖZGÜRLÜĞÜ PROJELERİ – AVRUPA BİRLİĞİ
2020
Teklif Çağrısı: Medya sahipliği izleme
2
Aralık 2020'de, Avrupa Komisyonu, bir Medya Sahipliği İzleme Kuruluşu
kurulması için bir teklif çağrısı başlattı.Teklif çağrısı , kar amacı gütmeyen
kuruluşlara (özel veya kamu), uluslararası kuruluşlara, üniversitelere, eğitim
kurumlarına ve burada çalışan araştırma merkezlerine açıktır. medya özgürlüğü
ve çoğulculuk alanı.
Proje
12 ay sürmelidir.
Maksimum
hibe miktarı: 1 milyon €.
Son
gönderim tarihi: 9 Şubat 2021.
Teklif
Çağrısı: Medya özgürlüğü ve araştırmacı gazetecilik (2. yıl)
20 Kasım 2020'de Avrupa Komisyonu , AB'deki basın ve medya
özgürlüğü ihlallerine yanıt veren projeler de dahil olmak üzere, AB'de medya
özgürlüğünü ve araştırmacı gazeteciliği desteklemeyi amaçlayan projeler için
bir teklif çağrısı yaptı . Çağrı, STK'lara, uluslararası
kuruluşlara ve akademiye yöneliktir ve her projenin birkaç ülkeden birkaç
ortağı içermesi beklenmektedir.
Projeler 12 ay sürmelidir.
Üç eylem için mevcut toplam bütçe: 3.880.119 €
Son gönderim tarihi: 20 Ocak 2021.
Eylem 1 - Pilot Proje: Basın ve medya özgürlüğü ihlalleri için Avrupa
çapında bir müdahale mekanizması
Eylem 1 için toplam bütçe: 1.380.119 €
Eylem 2 - Hazırlık Eylemi: Sınır ötesi araştırmacı gazetecilik fonu
Eylem 2 için toplam bütçe: 1.500.000 €
Eylem 3 - Pilot Proje: AB'de araştırmacı gazeteciliği ve medya özgürlüğünü
desteklemek
Eylem 3 için toplam bütçe: 1.000.000 €
Her eylemin bir kuruluş konsorsiyumunun faaliyetlerini finanse etmesi
beklenmektedir.
Pilot Proje
"Dijital çağda Medya Konseyleri" (2. yıl)
20 Temmuz 2020'de Avrupa Komisyonu ,
“Dijital çağda Medya Konseyleri” Pilot Projesi için bir teklif çağrısı başlattı .
Pilot Proje'nin ilk baskısının sonuçlarına dayanarak, bu eylemin amacı, medya
özdenetim organlarının faaliyetlerinin görünürlüğünü artırmaktır.
Medya özgürlüğünü ve çoğulculuğu korumak ve gazetecilik içeriğinde
profesyonelliği teşvik etmek için Pilot Proje, medya özdenetim kurumlarının
çevrimiçi dünyaya geçişini daha fazla desteklemeye çalışacaktır. Ayrıca
internet aracıları ve diğer internet medya paydaşları ile tartışmalara
girmelerine yardımcı olacaktır.
En iyi uygulamaların değiş tokuşu yoluyla proje, birleşik bir medya ortamında
medya özdenetim hedeflerine nasıl ulaşılacağına açıklık getirmeye yardımcı
olacaktır.
Avrupa Basın ve Medya Özgürlüğü Merkezi ( ECPMF )
Avrupa Komisyonu, Avrupa Basın ve Medya Özgürlüğü Merkezi
(ECPMF) ve ortakları tarafından yürütülen projeleri
ortak finanse etti. 2018 yılında, projelerin eş finansmanı için
ayrılan bütçe 1.000.000 Avro'dur .
ECPMF , beş ortaklı bir grup olarak medya
özgürlüğü ihlallerini ele almayı ve tehdit altındaki gazetecilere
yardım etmeyi amaçlamaktadır.
2018'deki ana
görev, araştırmacı muhabirleri desteklemekti: ECPMF , IPI ile ortaklaşa , soruşturma amaçlı
sınır ötesi görevler için hibeler sağladı. ECPMF , gazetecilerin
özgürce ve güvenli bir şekilde çalışmalarını sağlamak için ısmarlama
atölyelerde dijital savunma eğitimi verdi.
ECPMF risk altında Avrupa medya işçileri servis
eden Alarm Merkezi olarak faaliyet göstermektedir. Yasal ve siyasi
gelişmeleri takip eder, derinlemesine gazetecilik hikayeleri yayınlar,
Avrupa'da medya özgürlüğü ve çoğulculuk ihlallerini izler ve farkındalık
yaratır.
https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/media-freedom-projects
3.ABD YEREL GAZETELERİ
ABD'de Gazeteler
ABD'deki en popüler ve tanınmış gazeteler The
Wall Street Journal, The New York Times ve USA Today'dir. Artan yayın
maliyetine rağmen içimizdeki gazetelerin fiyatı genellikle düşük kaldı, bu da
gazeteleri reklam gelirine daha fazla bağımlı olmaya zorluyor.
Gazeteler, Associated Press, Reuters gibi
büyük bir haber ajansından haberleri ve makaleleri alır.
ABD'deki hemen hemen tüm gazeteler özel
sektöre veya bireylere ve ailelere aittir.
Gannett ve McClatchy zincirlerinin yüzlerce
gazetesi var.
Çoğu şehirde günlük gazeteleri tamamlayacak
alternatif haftalık gazete vardır, New York'ta “The Village Voice”
vardır. ABD'nin Büyük Şehirlerinde yerel iş dergileri, ticaret gazeteleri,
yerel etnik grup gazeteleri vardır.
İspanyolca, Amerika Birleşik Devletleri'nde en
yaygın kullanılan dildir.ABD'de 800'den fazla İspanyolca Yayın bulunmaktadır.
ALABAMA GAZETELERİ
-ALABAMA
LOCAL NEWS https://www.al.com/
-
MONTGOMERY ADVERSITER https://www.montgomeryadvertiser.com/
-DAILY MOUNTAIN EAGLE https://mountaineagle.com/
Alabama Eyaletinde bulunan yerel gazetelerin sahiplik
yapısına baktığımızda , tüm yerel gazetelerin https://www.alabamamediagroup.com/brands/
Alabama Media Group çatısı altında birleştiğini görüyoruz. Federal bölge eyalet
yönetinin sorunlarını ve bölge halkının dini , kültürel , etnik kimliğini ön
plana çıkaran gazeteler siyasi perspektif algısını tiraj amaçlı ve o bölgedeki
halkın sıyası tutumuna göre şekillendirmektedir.
Colorado Gazeteleri
-THE
DENVER POST https://www.denverpost.com/
-GREELEY
TRIBUNE https://www.greeleytribune.com/
-DAILY
CAMERA https://www.dailycamera.com/
Colorado gazeteleri , https://www.medianewsgroup.com/
Medıa News Group çatısı altında faaliyet göstermektedir.
Delaware Gazeteleri
-DELAWARE ONLINE https://www.delawareonline.com/
-
SUN TIMES https://www.scsuntimes.com/
-DELAWARE
TODAY https://delawaretoday.com/
Delaware
bölgesi gazeteleri USA Today Network çatısı altında faaliyet gösterirken , eyaletin
genelinde adli olayların sıkça manşetlere taşındığını görüyoruz . USA Today ,
ABD’de yayıncılık alanında özellikle internet gazeteciliği alanında büyük medya
kuruluşlarından bir tanesidir. Büyük bir kuruluşun , eyalet gazetelerini
yönettiğini ilk defa görüyoruz. Medya – Sermaye açısından iktidar
ilişkilerinden soyutlanmış bir medya sahiplik yapısı söz konusu . Bu durum ABD
basının gerçek anlamda şeffaf , bağımsız ve tarafsız gazetecilik açısından
dünyaya örnek teşkil etmektedir.
http://www.m.earthnewspapers.com/delaware-newspapers/ ( Sitesinden tüm yerel gazetelere
ulaşabilirsiniz.
Amerikan Yerel gazetelerin yapısını
incelediğimizde, bir eyalette bulunan tüm eyalet gazetelerin sahiplik yapısı
tek bir şirket ya da tek bir ulusal gazete altında toplandığını görüyoruz.
Yerel gazetelerin yerel sorunlar ile birlikte , eyalet yönetinin başında
bulunan Senatörün halk ile yakından bağlantı ve işbirliği açısından çok önemli
bir görevi üstlenmektedir. Demokratik açıdan baktığımızda bu durumun hesap
verebilirliği ve çoğulcu katılımı beslediğini görmekteyiz. Medya- Sermaye-
İktidar ilişkilerinde , iktidarın etkisi oldukça azaltılmış ve serbest piyasa
ekonomisi Medya- İktidar- Sermaye ilişkilerinin temelinde yer almaktadır.
Federal Eyalet içerisinde yer alan Anayasal kurumlar , Federal yönetim ile
uyumluluğu ve işbirliğini geliştirerek , Temsilciler Meclisi ve Senato
kararlarının medya kurumları üzerinde ki etkisi basın özgürlüğünün bir teminatı
olarak işlevsel bir şekilde yürütülmüştür. Sonuç olarak ABD medyası kısıtlayıcı
tedbirler yerine , denetlenebilir tedbirler etrafında gelişimini sürdürmüştür.
4.Çin'de
Medyanın Ticarileştirilmesi ve Otoriter Yönetim
Çoğu
liberal demokraside, ticarileştirilmiş medya hafife alınır,
ancak
birçok otoriter rejimde piyasa güçlerinin tanıtımı
medyada,
belirsiz siyasi ve sosyal sonuçlarla geçmişten radikal bir kopuşu temsil
ediyor. Medyada Ticarileştirme ve
Çin'de
Otoriter Kural, Daniela Stockmann, medya pazarlamasının sonuçlarının kurumsal
tasarıma bağlı olduğunu savunuyor. Çin gibi tek partili rejimlerde piyasa
temelli medya
otoriterliği
istikrarsızlaştırmak yerine rejim istikrarını teşvik etmek veya
demokrasi
getirmek. , Stockmann Çin'deki piyasa liberalleşme eğilimlerini diğer
otoriterlere bağlar.
Sivil toplum ve daha geniş anlamda
devlet-toplum çalışması
Çin'deki ilişkiler, son zamanlarda küçük bir
endüstriyi teşvik etti,altında canlı ve dinamik bir sivil toplumun ortaya
çıkması otoriter rejim, devam eden analitik bir bilmecedir.sadece siyaset
bilimcilerini değil, aynı zamanda tüm sosyal Bilimler. Jessica C. Teets’in
Sivil Toplumu altında Otoriterlik ve Daniela Stockmann’ın Çin'deki Medyayı
Ticarileştirmesi ve Otoriter Kuralı davranışlarını analiz ederek otoriter bir
ortamda sivil toplumdan ortaya çıkan çeşitli aktörler ve tersine Çin devletinin
egemenliğini güçlendirmek için sivil toplumu devreye aldı ve kullandı.
Yine de
Çin’deki paydaşlar için alan sivil toplum, Çin’in altında önemli ölçüde
genişledi.Devlet ve sivil toplum Xi Jinping yönetimindeki ilişkiler, özellikle
son gözaltına aldığımızda, yeni özellikler kazandı. Temmuz 2015'te 200'den
fazla avukat veya beş kadın Mart 2015'te polis tarafından gözaltına alınan
eylemciler.. Sivil toplum sektöründe, avukatlardan aktivistlere, kiliseye
gidenlere, sivil alan toplum paydaşlarının çalışmalarını genişletmek ve
yürütmek için Xi Jinping iktidara geldiğinden beri önemli ölçüde küçüldü.
Çin'deki devlet-sivil toplum ilişkileri
uzaklaştı 2000'lerin başındaki korporatist modelden melez istişari korporatizm
modeli: özerk sivil toplumu devlet kontrol mekanizmalarıyla birleştirmek.
Danışman otoriterlik modeline doğru ilerlemek devlet-sivil
toplum ilişkisi büyük ölçüde kamu malları hükümlerinin ademi merkeziyetçiliği, mali
ademi merkeziyetçilik ile aynı ölçüde gerçekleşir. Sonuç olarak, refahın çoğu finanse
edilmedi ve bu nedenle, birçok yerel yetkilinin göstergeleri karşılamadığı
anlamına geliyordu.
Bu bağlamda sivil toplum ve daha fazlası özellikle
sivil toplum kuruluşları (STK'lar) geldi.
Teets, bu gruplar yetkililerin korporatistten
uzaklaşmasına neden oldu daha işbirlikçi bir etkileşim modelleri. Politika yetkililer
STK'lardan öğrenmeye istekliydi ve sonuç olarak, bu öğrenme süreci aracılığıyla
STK'lar, rejim, endojen sonuçlara yol açan bir geribildirim mekanizması kurumsal
değişim. Yine de Teets tarafından hatırlatılıyoruz . Benzer şekilde Stockmann
medya örnekleriyle (ticarileştirme) daha büyük istişarenin demokratikleşmeye
yol açar; daha ziyade, Çin örneğinde
özerk sivil toplum örgütlerini teşvik eden
yeni bir model kurar.Politika oluşturma sürecine katılmak için toplum grupları
ön plana çıkar.
Bu sistem altında, gruplar dolaylı olumlu ve
olumsuz bir sistem aracılığıyla katılımlarında yönlendirilir.
Teşvikler: "Özerk bir sivil toplumun eşzamanlı
varlığı ve çoklu, nüanslı devlet kontrol araçları bu yeni danışma uzmanını
karakterize ediyor.”(Sivil Toplum, s. 180). Teets’in istişari otoriterlik sivil
toplumu ön plana çıkar ve STK'ları aktif katılımcılar olarak güçlendirir. STK'ların
politika alanında yaratabileceği fark, özellikle STK'ları yerel yetkililer
karşısında düşündüğümüzde devlet için bir geri bildirim mekanizması olarak. Stockmann’ın
duyarlı otoriterliği, Teets’in danışma otoriterliğine benzer bir şekilde
okuyor.
medya, bir "girdi" perspektifinden
görülüyor. " Stockmann'ın yazdığı gibi: "Bu girdi kurumları sosyal
alan açar ve bu da toplumsal geri bildirim sağlanması ve sosyal tehdit düzensizlik
ve otoriter çöküşü meydana getirir. ”(Medya Ticarileştirme, s. 6).
Başvurular
https://www.academia.edu/31171993/Review_of_Media_Commercialization_and_Authoritarian_Rule_in_China_by_D_Stockmann_and_Civil_Society_under_Authoritarianism_The_China_Model_by_J_Teets
stockmann, d. (2012). types of newspapers in china. in media
commercialization and authoritarian rule in china (communication, society and
politics, pp. 50-74). cambridge: cambridge university press.
doi:10.1017/cbo9781139087742.004
https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/laws/76005/76195
Yorumlar
Yorum Gönder