Ana içeriğe atla

AVRUPA BİRİLİĞİ (AB) MEDYA ÇALIŞMALARI, ABD YEREL GAZETELERİ, ÇİN ÖRNEĞİ – ÇİN HALK CUMHURİYETİ DEVLET BASINI

 

              AVRUPA BİRİLİĞİ (AB) MEDYA ÇALIŞMALARI, ABD YEREL GAZETELERİ,

                            ÇİN ÖRNEĞİ – ÇİN HALK CUMHURİYETİ DEVLET BASINI

 

     1.ENPA (AVRUPA GAZETE YAYINCILARI DERNEĞİ) - ENPA, tüm platformlarda gazete ve haber medyası yayıncılarını temsil eden, kar amacı gütmeyen uluslararası bir kuruluştur. ENPA, yerel, bölgesel ve ulusal gazetelerin günlük operasyonlarının etkin bir şekilde yürütülmesi için gerekli olan bir dizi Avrupa politikası ve mevzuatı alanında çalışmaktadır.

Hızla değişen bir medya ortamında ENPA, Avrupa'da bağımsız haber medyası için başarılı ve sürdürülebilir bir geleceğe ulaşmak amacıyla yayıncıları desteklemektedir.

EJC, Avrupa Gazetecilik Merkezi gazetecilerin ve medya profesyonellerin ileri eğitim yoluyla gazetecilikte en yüksek standartlara adanmış bağımsız uluslararası bir kurumdur. Merkez kapsamlı uluslararası eğitim ağını temel alarak çok çeşitli eğitim projelerinde faaliyet yürütmektedir.

ARAMA VE BİLGİ ENDÜSTRİSİ DERNEĞİ : SIINDA, arama (dijital, mobil, baskı, dikey dizinler ve platformlar), bilgi ve telekomünikasyon sektörlerindeki şirketleri ve "talep üzerine" hizmetler sunan işletmeleri bir araya getiren Avrupa'nın önde gelen kar amacı gütmeyen birliğidir. Asya'dan Latin Amerika'ya ve Afrika'dan Avustralya'ya kadar küresel üyeleri var. Pazar araştırmasından konferans ve zirvelere kadar çok çeşitli üye hizmetleri sağlarlar. Arama ve bilgideki tamamlayıcı pazar segmentlerinin bağlantı kurabileceği, paylaşabileceği ve büyüyebileceği bir kaynak forumudur. Amaçları, olumlu ve devam eden ortaklıkların gelişimini teşvik etmektir. Üyelerini, işletmeleri etkileyebilecek en son pazar eğilimleri, teknik gelişmeler ve kritik mevzuatlar konusunda güncel tutarlar. Ayrıca, başlangıç ​​seviyesindeki başlangıçların endüstri liderleriyle karışabileceği bir platform sağlarlar. Dünya çapındaki üye ağı, fikir alışverişini ve ortaklıkların teşvik edilmesini teşvik eder.

Basın Veritabanı ve Lisanslama Ağı:Basın Veritabanı ve Lisanslama Ağı (PDLN), yayıncıların sahip olduğu veya kontrol ettiği, gazete ve süreli yayınlardan makalelerin lisanslanması alanında çalışan ve / veya elektronik basın incelemeleri için dijital makaleler sağlayan ve ulusal telif hakkı yönetmeliklerine göre hareket eden şirket ve kuruluşlara katılır. yayıncıların çıkarları.

PDLN, 2008 yılında Avustralya, Avusturya, Belçika, Danimarka, Fransa, Almanya, İrlanda, Portekiz, İsviçre ve İngiltere'den şirketler tarafından kuruldu. PDLN üyeleri şu anda 12 farklı ülkeden 5.000'den fazla gazete ve dergiyi temsil ediyor.

PDLN ağı, basın kesme ve medya izleme hizmetleriyle ilgili olarak dijital çağda yayıncıların ilgisini korumayı ve teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Üyeleri, yüksek kaliteli basın içeriğine uluslararası erişim ve bu içeriğin yasal ikincil kullanımı ile ilgili sorunlara basit ve etkili pazar çözümlerinin geliştirilmesini teşvik etmek istiyor.

Avrupa Bağımsız Basın Konseyleri İttifakı:AIPCE, hem basın hem de yayın medyası için bağımsız içerik düzenleyicilerden oluşan gevşek bir ağdır. Yıllık konferansları, medya ve Basın Konseyi temsilcilerinin güncel konuları tartışmaları, fikir alışverişinde bulunmaları ve tavsiye sunmaları ve almaları için bir forum sağlar.

Dünya Gazeteler ve Haber Yayıncıları Derneği:Dünya Gazeteler ve Haber Yayıncıları Birliği veya WAN-IFRA, 120'den fazla ülkede 18.000'den fazla yayını, 15.000 çevrimiçi siteyi ve 3.000'den fazla şirketi temsil eden dünya basınının küresel örgütüdür.

Kuruluş, üyeleri ve haber yayıncılığındaki diğer katılımcılar arasında fikir, bilgi ve deneyim alışverişi için dünya çapında bir platform olarak hizmet vermektedir.

Avrupa Yayıncılar Federasyonu:FEP, Avrupa Birliği'ndeki kitap yayıncıları derneklerinin bağımsız, ticari olmayan bir şemsiye birliğidir. FEP, Avrupa Birliği ve Avrupa Ekonomik Alanı'nın 26 ulusal kitap yayıncıları birliğini temsil eder. FEP, Avrupa'daki yayıncıların büyük çoğunluğunun sesidir.

Avrupa Yayıncılar Konseyi:EPC, gazete, dergi, kitap, dergi, internet ve çevrimiçi veritabanı yayıncılarını kapsayan multimedya pazarlarında aktif olarak yer alan Avrupa medya şirketlerinin üst düzey bir Başkan ve CEO grubudur. Birçok EPC üyesinin ticari televizyon ve radyoda da önemli ilgi alanları vardır.

Avrupa Dergi Medya Derneği:EMMA, Brüksel merkezli kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. Misyonu, Avrupa dergisi yayıncılarının çıkarlarını Avrupa Birliği Kurumları (Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu ve Konsey) karşısında desteklemek ve korumaktır. EMMA'nın temel amacı, AB'de çoğul, çeşitli ve ekonomik açıdan başarılı bir dergi yayıncılığı endüstrisinin uzun vadeli hayatta kalmasını ve refahını sağlamaktır.

1.1.TELİF HAKKI

Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü:WIPO, Birleşmiş Milletler'in uzmanlaşmış bir kuruluşudur. Yaratıcılığı ödüllendiren, yeniliği teşvik eden ve kamu yararını korurken ekonomik kalkınmaya katkıda bulunan dengeli ve erişilebilir bir uluslararası fikri mülkiyet (IP) sistemi geliştirmeye adanmıştır.

 

Uluslararası Üreme Hakları Federasyonu Örgütü:IFRRO, Bern ve Evrensel Telif Hakları Sözleşmelerinde yer alan temel uluslararası telif hakkı ilkeleri temelinde kurulmuş bağımsız bir kuruluştur. Amacı, ulusal Üreme Hakları Örgütlerinin (RRO) işbirliği yoluyla, çoğaltmanın toplu yönetimini ve telif hakkı alınmış eserlerle ilgili diğer hakların uluslararası bazda kolaylaştırılmasını sağlamaktır.

1.2.REKLAM

Dünya Reklamverenler Federasyonu:WFA, pazarlamacıların ortak çıkarlarını temsil eden tek küresel kuruluştur. Beş kıtadaki 55 ulusal reklamveren birliği ağı aracılığıyla WFA, küresel pazarlama iletişiminin yaklaşık% 90'ını temsil etmektedir. WFA, dünya çapında sorumlu ve etkili pazarlama iletişimlerini desteklemektedir.

 

Uluslararası Gazete Pazarlama Derneği:INMA, derin pazar değişiminin ortasında büyümek isteyen haber medyası şirketleri için küresel en iyi uygulamalar ve pazarlama fikirleri konusunda dünyanın önde gelen sağlayıcısıdır. Dernek, üyelerine izleyici, reklam, marka ve karı büyütmek için düşünce, liderlik ve pratik fikirler sağlar.

 

Avrupa Doğrudan Pazarlama Federasyonu:FEDMA, Avrupa doğrudan ve etkileşimli pazarlama endüstrisinin tek sesidir. Ulusal üyeleri, kullanıcıları, hizmet sağlayıcıları ve doğrudan pazarlama medyasını / taşıyıcılarını temsil eden doğrudan pazarlama birlikleridir (DMA'lar). FEDMA ayrıca 200'den fazla doğrudan şirket üyesine sahiptir.

 

Avrupa İletişim Ajansları Birliği:EACA, Avrupa çapında reklamcılık, medya ve satış promosyonları ajanslarını bir araya getirerek uluslararası deneyim ve sorunların tüm Avrupa bazında paylaşılmasına ve ele alınmasına olanak tanır. Avrupa'daki ve dünyadaki ajanslar, reklamcılar ve reklam medyası arasında önemli bir bağlantı sağlar ve Avrupa çapında işin birçok alanında standartların belirlenmesine yakından katılır.

 

Avrupa Reklam Standartları Birliği:EASA, reklam özdenetim konularında tek yetkili sestir ve ulusal kültür, yasal ve ticari uygulama farklılıklarını göz önünde bulundururken, etkili öz denetim yoluyla ticari iletişimde yüksek etik standartları teşvik eder. EASA, ulusal reklam özdenetim kuruluşlarını (SRO'lar) ve Avrupa'da reklamcılık endüstrisini temsil eden kuruluşları bir araya getirir.

Avrupa Ticari Televizyon Derneği:ACT, Avrupa'da ticari yayıncılık sektörünün çıkarlarını temsil eden bir ticaret birliğidir. ACT, ücretsiz televizyon yayıncıları ve ödemeli TV oynatıcılardan dijital platform operatörlerine ve multimedya gruplarına kadar çeşitli iş modellerini kapsayan 34 Avrupa ülkesinde aktif 28 üye şirkete sahiptir.

 

Reklam Bilgi Grubu:AIG, kurucu üyelerinin ortak ilkeleri ve politikaları ile şekillendirilmiş bir Avrupa üçlü bilgi, izleme ve analiz kurumudur. 1996 yılında kar amacı gütmeyen, esnek ve gayri resmi bir kuruluş olarak kuruldu.

 

1.2.1.KAĞIT VE BASKI

Avrupa Kağıt Endüstrileri Konfederasyonu:Avrupa Kağıt Endüstrileri Konfederasyonu (CEPI), Avrupa kağıt hamuru ve kağıt endüstrisini yeniden gruplandıran ve bu endüstrinin başarılarını ve ürünlerinin faydalarını savunan, Brüksel merkezli, kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. Misyonu, sanayi, çevre, enerji, ormancılık, geri dönüşüm ve genel olarak rekabet edebilirlik alanlarındaki faaliyetleri ve girişimleri izleyerek ve analiz ederek, özellikle belirli eylemler alarak üyenin iş sektörünü teşvik etmektir. CEPI sayesinde kağıt endüstrisi görünürlüğünü artırmakta ve ortaya çıkan sorunlar üzerinde hareket ederek endüstri adına uzman ve yapıcı katkılar sağlamaktadır.

Kolektif uzmanlığı hem endüstri için hem de endüstri için benzersiz bir bilgi kaynağı sağlar; üyeleri arasında temel deneyim ve bilgi alışverişini koordine etmek, yasa koyuculara teknik yardım sağlama ve belirli konularda bağımsız uzmanlar belirleme yeteneği.

CEPI, 18 üye ülkesi aracılığıyla (17 Avrupa Birliği üyesi artı Norveç), Avrupa çapında küçük ve orta ölçekli şirketlerden çok uluslu şirketlere ve 1000 kağıt fabrikasına kadar yaklaşık 520 kağıt hamuru, kağıt ve karton üreten şirketi temsil etmektedir. Birlikte dünya üretiminin% 25'ini temsil ediyorlar.

 

1.3. İTTİFAKLAR

Business Europe:Business Europe, üyeleri 34 Avrupa ülkesinden 40 önde gelen ulusal iş federasyonu olan Brüksel merkezli bir kuruluştur. Büyüme ve istihdam için reformları uygulamak, Avrupa pazarını entegre etmek, AB'yi verimli bir şekilde yönetmek, küreselleşmeyi şekillendirmek ve diğer şeylerin yanı sıra her türlü korumacılıkla mücadele etmek için çalışıyor.

 

Yaratıcı Medya İş Birliği:Creative and Media Business Alliance (CMBA), Avrupa'nın en iyi medya ve yaratıcı işletmelerinden bazılarını ve endüstri derneklerini bir araya getiren gayri resmi bir gruptur. Sektöre Avrupa Birliği düzeyinde güçlü ve birleşik bir ses vermek için Kasım 2004'te başlatıldı. CMBA, Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu ve 27 AB Üye Devletini Bilgi Toplumunda yenilikçiliği, büyümeyi ve istihdamı teşvik etmek için ortak çabalarında yaratıcı ve medya işlerine odaklanmaya çağırmaktadır. CMBA tarafından temsil edilen sektörler, teknoloji geliştirme için salt bir itici güçten veya Avrupa Dijital Gündemine bir "katma değer" den daha fazlasıdır. Dijital toplumun kalbinde yatıyorlar.

Posta Kullanıcıları Grubu:Posta Kullanıcıları Grubu (PUG), başlıca AB posta kullanıcıları ve onları temsil eden kuruluşların oluşturduğu geçici bir platformdur. PUG, kurulduğu 1996 yılından bu yana, posta hizmetleri için bir İç Pazarın yaratılmasını aktif olarak teşvik etmektedir.

https://www.enpa.eu/partners/allianceshttps:/ Ev

 

2.MEDYA ÖZGÜRLÜĞÜ PROJELERİ – AVRUPA BİRLİĞİ

2020 Teklif Çağrısı: Medya sahipliği izleme

2 Aralık 2020'de, Avrupa Komisyonu, bir Medya Sahipliği İzleme Kuruluşu kurulması için bir teklif çağrısı başlattı.Teklif çağrısı , kar amacı gütmeyen kuruluşlara (özel veya kamu), uluslararası kuruluşlara, üniversitelere, eğitim kurumlarına ve burada çalışan araştırma merkezlerine açıktır. medya özgürlüğü ve çoğulculuk alanı.

Proje 12 ay sürmelidir.

Maksimum hibe miktarı: 1 milyon €.

Son gönderim tarihi: 9 Şubat 2021.

 

Teklif Çağrısı: Medya özgürlüğü ve araştırmacı gazetecilik (2. yıl)

20 Kasım 2020'de Avrupa Komisyonu , AB'deki basın ve medya özgürlüğü ihlallerine yanıt veren projeler de dahil olmak üzere, AB'de medya özgürlüğünü ve araştırmacı gazeteciliği desteklemeyi amaçlayan projeler için bir teklif çağrısı yaptı . Çağrı, STK'lara, uluslararası kuruluşlara ve akademiye yöneliktir ve her projenin birkaç ülkeden birkaç ortağı içermesi beklenmektedir.

Projeler 12 ay sürmelidir. 

Üç eylem için mevcut toplam bütçe: 3.880.119 €

Son gönderim tarihi: 20 Ocak 2021.

Eylem 1 - Pilot Proje: Basın ve medya özgürlüğü ihlalleri için Avrupa çapında bir müdahale mekanizması

Eylem 1 için toplam bütçe: 1.380.119 €

Eylem 2 - Hazırlık Eylemi: Sınır ötesi araştırmacı gazetecilik fonu

Eylem 2 için toplam bütçe: 1.500.000 €

Eylem 3 - Pilot Proje: AB'de araştırmacı gazeteciliği ve medya özgürlüğünü desteklemek

Eylem 3 için toplam bütçe: 1.000.000 €

Her eylemin bir kuruluş konsorsiyumunun faaliyetlerini finanse etmesi beklenmektedir.

Pilot Proje "Dijital çağda Medya Konseyleri" (2. yıl)

20 Temmuz 2020'de Avrupa Komisyonu , “Dijital çağda Medya Konseyleri” Pilot Projesi için bir teklif çağrısı başlattı .
Pilot Proje'nin ilk baskısının sonuçlarına dayanarak, bu eylemin amacı, medya özdenetim organlarının faaliyetlerinin görünürlüğünü artırmaktır.
Medya özgürlüğünü ve çoğulculuğu korumak ve gazetecilik içeriğinde profesyonelliği teşvik etmek için Pilot Proje, medya özdenetim kurumlarının çevrimiçi dünyaya geçişini daha fazla desteklemeye çalışacaktır. Ayrıca internet aracıları ve diğer internet medya paydaşları ile tartışmalara girmelerine yardımcı olacaktır.
En iyi uygulamaların değiş tokuşu yoluyla proje, birleşik bir medya ortamında medya özdenetim hedeflerine nasıl ulaşılacağına açıklık getirmeye yardımcı olacaktır
.

Avrupa Basın ve Medya Özgürlüğü Merkezi ( ECPMF )

Avrupa Komisyonu, Avrupa Basın ve Medya Özgürlüğü Merkezi (ECPMF) ve ortakları tarafından yürütülen projeleri ortak finanse etti. 2018 yılında, projelerin eş finansmanı için ayrılan bütçe 1.000.000 Avro'dur .

ECPMF , beş ortaklı bir grup olarak medya özgürlüğü ihlallerini ele almayı ve tehdit altındaki gazetecilere yardım etmeyi amaçlamaktadır.

 2018'deki ana görev, araştırmacı muhabirleri desteklemekti: ECPMF , IPI ile ortaklaşa , soruşturma amaçlı sınır ötesi görevler için hibeler sağladı. ECPMF , gazetecilerin özgürce ve güvenli bir şekilde çalışmalarını sağlamak için ısmarlama atölyelerde dijital savunma eğitimi verdi.

ECPMF risk altında Avrupa medya işçileri servis eden Alarm Merkezi olarak faaliyet göstermektedir. Yasal ve siyasi gelişmeleri takip eder, derinlemesine gazetecilik hikayeleri yayınlar, Avrupa'da medya özgürlüğü ve çoğulculuk ihlallerini izler ve farkındalık yaratır.

https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/media-freedom-projects

 

 

3.ABD YEREL GAZETELERİ

 ABD'de Gazeteler

ABD'deki en popüler ve tanınmış gazeteler The Wall Street Journal, The New York Times ve USA Today'dir. Artan yayın maliyetine rağmen içimizdeki gazetelerin fiyatı genellikle düşük kaldı, bu da gazeteleri reklam gelirine daha fazla bağımlı olmaya zorluyor.

 

Gazeteler, Associated Press, Reuters gibi büyük bir haber ajansından haberleri ve makaleleri alır.

ABD'deki hemen hemen tüm gazeteler özel sektöre veya bireylere ve ailelere aittir.

Gannett ve McClatchy zincirlerinin yüzlerce gazetesi var.

 

Çoğu şehirde günlük gazeteleri tamamlayacak alternatif haftalık gazete vardır, New York'ta “The Village Voice” vardır. ABD'nin Büyük Şehirlerinde yerel iş dergileri, ticaret gazeteleri, yerel etnik grup gazeteleri vardır.

İspanyolca, Amerika Birleşik Devletleri'nde en yaygın kullanılan dildir.ABD'de 800'den fazla İspanyolca Yayın bulunmaktadır.

 

ALABAMA GAZETELERİ

 

-ALABAMA LOCAL NEWS https://www.al.com/

 

- MONTGOMERY ADVERSITER https://www.montgomeryadvertiser.com/

-DAILY MOUNTAIN EAGLE https://mountaineagle.com/

Alabama Eyaletinde bulunan yerel gazetelerin sahiplik yapısına baktığımızda , tüm yerel gazetelerin https://www.alabamamediagroup.com/brands/ Alabama Media Group çatısı altında birleştiğini görüyoruz. Federal bölge eyalet yönetinin sorunlarını ve bölge halkının dini , kültürel , etnik kimliğini ön plana çıkaran gazeteler siyasi perspektif algısını tiraj amaçlı ve o bölgedeki halkın sıyası tutumuna göre şekillendirmektedir.

Colorado Gazeteleri

-THE DENVER POST   https://www.denverpost.com/

-GREELEY TRIBUNE   https://www.greeleytribune.com/

-DAILY CAMERA        https://www.dailycamera.com/

 Colorado gazeteleri , https://www.medianewsgroup.com/ Medıa News Group çatısı altında faaliyet göstermektedir.

Delaware Gazeteleri

 -DELAWARE ONLINE    https://www.delawareonline.com/

- SUN TIMES https://www.scsuntimes.com/

-DELAWARE TODAY https://delawaretoday.com/

Delaware bölgesi gazeteleri USA Today Network çatısı altında faaliyet gösterirken , eyaletin genelinde adli olayların sıkça manşetlere taşındığını görüyoruz . USA Today , ABD’de yayıncılık alanında özellikle internet gazeteciliği alanında büyük medya kuruluşlarından bir tanesidir. Büyük bir kuruluşun , eyalet gazetelerini yönettiğini ilk defa görüyoruz. Medya – Sermaye açısından iktidar ilişkilerinden soyutlanmış bir medya sahiplik yapısı söz konusu . Bu durum ABD basının gerçek anlamda şeffaf , bağımsız ve tarafsız gazetecilik açısından dünyaya örnek teşkil etmektedir.

http://www.m.earthnewspapers.com/delaware-newspapers/  ( Sitesinden tüm yerel gazetelere ulaşabilirsiniz.

 Amerikan Yerel gazetelerin yapısını incelediğimizde, bir eyalette bulunan tüm eyalet gazetelerin sahiplik yapısı tek bir şirket ya da tek bir ulusal gazete altında toplandığını görüyoruz. Yerel gazetelerin yerel sorunlar ile birlikte , eyalet yönetinin başında bulunan Senatörün halk ile yakından bağlantı ve işbirliği açısından çok önemli bir görevi üstlenmektedir. Demokratik açıdan baktığımızda bu durumun hesap verebilirliği ve çoğulcu katılımı beslediğini görmekteyiz. Medya- Sermaye- İktidar ilişkilerinde , iktidarın etkisi oldukça azaltılmış ve serbest piyasa ekonomisi Medya- İktidar- Sermaye ilişkilerinin temelinde yer almaktadır. Federal Eyalet içerisinde yer alan Anayasal kurumlar , Federal yönetim ile uyumluluğu ve işbirliğini geliştirerek , Temsilciler Meclisi ve Senato kararlarının medya kurumları üzerinde ki etkisi basın özgürlüğünün bir teminatı olarak işlevsel bir şekilde yürütülmüştür. Sonuç olarak ABD medyası kısıtlayıcı tedbirler yerine , denetlenebilir tedbirler etrafında gelişimini sürdürmüştür.

 

4.Çin'de Medyanın Ticarileştirilmesi ve Otoriter Yönetim

Çoğu liberal demokraside, ticarileştirilmiş medya hafife alınır,

ancak birçok otoriter rejimde piyasa güçlerinin tanıtımı

medyada, belirsiz siyasi ve sosyal sonuçlarla geçmişten radikal bir kopuşu temsil ediyor. Medyada Ticarileştirme ve

Çin'de Otoriter Kural, Daniela Stockmann, medya pazarlamasının sonuçlarının kurumsal tasarıma bağlı olduğunu savunuyor. Çin gibi tek partili rejimlerde piyasa temelli medya

otoriterliği istikrarsızlaştırmak yerine rejim istikrarını teşvik etmek veya

demokrasi getirmek. , Stockmann Çin'deki piyasa liberalleşme eğilimlerini diğer otoriterlere bağlar.                                                               

Sivil toplum ve daha geniş anlamda devlet-toplum çalışması

Çin'deki ilişkiler, son zamanlarda küçük bir endüstriyi teşvik etti,altında canlı ve dinamik bir sivil toplumun ortaya çıkması otoriter rejim, devam eden analitik bir bilmecedir.sadece siyaset bilimcilerini değil, aynı zamanda tüm sosyal Bilimler. Jessica C. Teets’in Sivil Toplumu altında Otoriterlik ve Daniela Stockmann’ın Çin'deki Medyayı Ticarileştirmesi ve Otoriter Kuralı davranışlarını analiz ederek otoriter bir ortamda sivil toplumdan ortaya çıkan çeşitli aktörler ve tersine Çin devletinin egemenliğini güçlendirmek için sivil toplumu devreye aldı ve kullandı.

 Yine de Çin’deki paydaşlar için alan sivil toplum, Çin’in altında önemli ölçüde genişledi.Devlet ve sivil toplum Xi Jinping yönetimindeki ilişkiler, özellikle son gözaltına aldığımızda, yeni özellikler kazandı. Temmuz 2015'te 200'den fazla avukat veya beş kadın Mart 2015'te polis tarafından gözaltına alınan eylemciler.. Sivil toplum sektöründe, avukatlardan aktivistlere, kiliseye gidenlere, sivil alan toplum paydaşlarının çalışmalarını genişletmek ve yürütmek için Xi Jinping iktidara geldiğinden beri önemli ölçüde küçüldü.

Çin'deki devlet-sivil toplum ilişkileri uzaklaştı 2000'lerin başındaki korporatist modelden melez istişari korporatizm modeli: özerk sivil toplumu devlet kontrol mekanizmalarıyla birleştirmek.

Danışman otoriterlik modeline doğru ilerlemek devlet-sivil toplum ilişkisi büyük ölçüde kamu malları hükümlerinin ademi merkeziyetçiliği, mali ademi merkeziyetçilik ile aynı ölçüde gerçekleşir. Sonuç olarak, refahın çoğu finanse edilmedi ve bu nedenle, birçok yerel yetkilinin göstergeleri karşılamadığı anlamına geliyordu.

Bu bağlamda sivil toplum ve daha fazlası özellikle sivil toplum kuruluşları (STK'lar) geldi.

Teets, bu gruplar yetkililerin korporatistten uzaklaşmasına neden oldu daha işbirlikçi bir etkileşim modelleri. Politika yetkililer STK'lardan öğrenmeye istekliydi ve sonuç olarak, bu öğrenme süreci aracılığıyla STK'lar, rejim, endojen sonuçlara yol açan bir geribildirim mekanizması kurumsal değişim. Yine de Teets tarafından hatırlatılıyoruz . Benzer şekilde Stockmann medya örnekleriyle (ticarileştirme) daha büyük istişarenin demokratikleşmeye yol açar; daha ziyade, Çin örneğinde

özerk sivil toplum örgütlerini teşvik eden yeni bir model kurar.Politika oluşturma sürecine katılmak için toplum grupları ön plana çıkar.

Bu sistem altında, gruplar dolaylı olumlu ve olumsuz bir sistem aracılığıyla katılımlarında yönlendirilir.

Teşvikler: "Özerk bir sivil toplumun eşzamanlı varlığı ve çoklu, nüanslı devlet kontrol araçları bu yeni danışma uzmanını karakterize ediyor.”(Sivil Toplum, s. 180). Teets’in istişari otoriterlik sivil toplumu ön plana çıkar ve STK'ları aktif katılımcılar olarak güçlendirir. STK'ların politika alanında yaratabileceği fark, özellikle STK'ları yerel yetkililer karşısında düşündüğümüzde devlet için bir geri bildirim mekanizması olarak. Stockmann’ın duyarlı otoriterliği, Teets’in danışma otoriterliğine benzer bir şekilde okuyor.

medya, bir "girdi" perspektifinden görülüyor. " Stockmann'ın yazdığı gibi: "Bu girdi kurumları sosyal alan açar ve bu da toplumsal geri bildirim sağlanması ve sosyal tehdit düzensizlik ve otoriter çöküşü meydana getirir. ”(Medya Ticarileştirme, s. 6).

 

Başvurular

    

https://www.academia.edu/31171993/Review_of_Media_Commercialization_and_Authoritarian_Rule_in_China_by_D_Stockmann_and_Civil_Society_under_Authoritarianism_The_China_Model_by_J_Teets

stockmann, d. (2012). types of newspapers in china. in media commercialization and authoritarian rule in china (communication, society and politics, pp. 50-74). cambridge: cambridge university press. doi:10.1017/cbo9781139087742.004

https://www.enpa.eu/

https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/laws/76005/76195

https://www.usnpl.com/

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

European Union Media Studies and Communication Media Studies.

AVRUPA PARLAMENTOSU VE KONSEY DİREKTİFİ (AB) 2024/1760 | AEA (Avrupa Ekonomik Alanı)

  Sınırda karbon düzenleme mekanizmasını tesis eden 10 Mayıs 2023 tarihli ve (AB) 2023/956 sayılı AVRUPA PARLAMENTOSU VE KONSEY TÜZÜĞÜ (AEA ile ilişkili metin)  Avrupa Birliği Antlaşması'nın (TEU) 2. Maddesinde belirtildiği gibi Birlik, Temel Şart'ta yer alan insan onuruna saygı, özgürlük, demokrasi, eşitlik, hukukun üstünlüğü ve insan haklarına saygı değerleri üzerine kurulmuştur. Avrupa Birliği'nin Hakları ("Şart"). Birliğin kendi oluşumuna ilham veren temel değerlerin yanı sıra insan haklarının evrenselliği ve bölünmezliği ile Birleşmiş Milletler (BM) Şartı ve uluslararası hukuk ilkelerine saygı, Birliğin uluslararası alanda eylemine rehberlik etmelidir. sahne. Bu eylem, gelişmekte olan ülkelerin sürdürülebilir ekonomik, sosyal ve çevresel kalkınmasını teşvik etmeyi içerir.Küresel değer zincirleri ve özellikle kritik hammadde değer zincirleri, doğal veya insan yapımı tehlikelerin zararlı etkilerinden etkilenmektedir. Kritik değer zincirlerine yönelik risk ...

İŞ ARAMA VE İŞ BAŞVURU SÜRECİ GENÇ İŞSİZLİĞİNE GENEL BİR BAKIŞ VE İŞ ARAYIŞINDA UYGULANABİLİR METOTLAR

                                                  İŞ ARAMA VE İŞ BAŞVURU SÜRECİ        GENÇ İŞSİZLİĞİNE GENEL BİR BAKIŞ VE İŞ ARAYIŞINDA UYGULANABİLİR   METOTLAR                                                                                                ...

AVRUPA BİRLİĞİ MEDYA POLİTİKASI

AB, Avrupa Topluluğu’nu kuran Roma Antlaşma’sının 151. maddesinde “kültür ve görsel-işitsel politika” başlığı altında düzenlenen hükme dayanarak, Avrupa’da görsel-işitsel alanda işbirliğini teşvik etmek amacıyla politikalar üretmekte ve sektörel programlar yürütmektedir. AB görsel-işitsel politikasının temeli 1970’li yıllarda hazırlanan Yeşil Kitap (Green Paper) ve Beyaz Kitap’a (White Paper) dayanmaktadır. 1988 yılında Rodos’ta yapılan AT Devlet ya da Hükümet Başkanları Zirvesi (European Council Summit) ve daha sonra 26-28 Haziran 1989 tarihinde yapılan Madrid ve 8-9 Aralık 1989 tarihinde yapılan Strasbourg Zirvelerinde, AT görsel-işitsel politikası üzerinde çalışmalar yapılmıştır (Çiftci, 2007:33). 1984 yılında AB Komisyonu’nun yayınladığı, “Yayıncılık Ortak Pazarının Kurulması Hakkında Yeşil Belge”, AB’nin görsel-işitsel alanda ortak bir adım atılması yönündeki ilk hareketidir. Söz konusu Belge’de Komisyon, Topluluk’ta yayın hürriyetinin sağlanabilmesi için televizyon yayınları bak...