Ana içeriğe atla

AVRUPA PARLAMENTOSU VE KONSEY DİREKTİFİ (AB) 2024/1760 | AEA (Avrupa Ekonomik Alanı)

 Sınırda karbon düzenleme mekanizmasını tesis eden 10 Mayıs 2023 tarihli ve (AB) 2023/956 sayılı AVRUPA PARLAMENTOSU VE KONSEY TÜZÜĞÜ (AEA ile ilişkili metin) 

Avrupa Birliği Antlaşması'nın (TEU) 2. Maddesinde belirtildiği gibi Birlik, Temel Şart'ta yer alan insan onuruna saygı, özgürlük, demokrasi, eşitlik, hukukun üstünlüğü ve insan haklarına saygı değerleri üzerine kurulmuştur. Avrupa Birliği'nin Hakları ("Şart"). Birliğin kendi oluşumuna ilham veren temel değerlerin yanı sıra insan haklarının evrenselliği ve bölünmezliği ile Birleşmiş Milletler (BM) Şartı ve uluslararası hukuk ilkelerine saygı, Birliğin uluslararası alanda eylemine rehberlik etmelidir. sahne. Bu eylem, gelişmekte olan ülkelerin sürdürülebilir ekonomik, sosyal ve çevresel kalkınmasını teşvik etmeyi içerir.Küresel değer zincirleri ve özellikle kritik hammadde değer zincirleri, doğal veya insan yapımı tehlikelerin zararlı etkilerinden etkilenmektedir. Kritik değer zincirlerine yönelik risk içeren şokların sıklığı ve etkisinin gelecekte artması muhtemeldir. Özel sektör, iç pazarda dengesizliklerin oluşmasını önlerken, sürdürülebilir, kapsayıcı ve sürdürülebilir ekonomik büyümenin teşvik edilmesinde önemli bir rol oynayabilir. Bu, dışsallıkların yanı sıra sosyal, çevresel ve yönetişim risklerini de dikkate alarak, şirketlerin değer zincirleriyle ilgili olumsuz senaryolara karşı dayanıklılığının güçlendirilmesinin öneminin altını çiziyor.12 Aralık 2015'te kabul edilen BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi kapsamındaki Paris Anlaşması ("Paris Anlaşması") gibi, Birlik ve Üye Devletlerinin taraf olduğu BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi kapsamındaki uluslararası anlaşmalar (3) ve son Glasgow İklim Paktı, iklim değişikliğini ele almak ve küresel ısınmayı 1,5 oC derece içinde tutmak için kesin yollar ortaya koyuyor. İmzacı tüm Taraflardan beklenen belirli eylemlerin yanı sıra, özel sektörün rolü, özellikle de yatırım stratejileri de bu hedeflere ulaşmada merkezi kabul edilmektedir.

......

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=OJ:L_202401760

Yorumlar

European Union Media Studies and Communication Media Studies.

İŞ ARAMA VE İŞ BAŞVURU SÜRECİ GENÇ İŞSİZLİĞİNE GENEL BİR BAKIŞ VE İŞ ARAYIŞINDA UYGULANABİLİR METOTLAR

                                                  İŞ ARAMA VE İŞ BAŞVURU SÜRECİ        GENÇ İŞSİZLİĞİNE GENEL BİR BAKIŞ VE İŞ ARAYIŞINDA UYGULANABİLİR   METOTLAR                                                                                                ...

AVRUPA BİRLİĞİ MEDYA POLİTİKASI

AB, Avrupa Topluluğu’nu kuran Roma Antlaşma’sının 151. maddesinde “kültür ve görsel-işitsel politika” başlığı altında düzenlenen hükme dayanarak, Avrupa’da görsel-işitsel alanda işbirliğini teşvik etmek amacıyla politikalar üretmekte ve sektörel programlar yürütmektedir. AB görsel-işitsel politikasının temeli 1970’li yıllarda hazırlanan Yeşil Kitap (Green Paper) ve Beyaz Kitap’a (White Paper) dayanmaktadır. 1988 yılında Rodos’ta yapılan AT Devlet ya da Hükümet Başkanları Zirvesi (European Council Summit) ve daha sonra 26-28 Haziran 1989 tarihinde yapılan Madrid ve 8-9 Aralık 1989 tarihinde yapılan Strasbourg Zirvelerinde, AT görsel-işitsel politikası üzerinde çalışmalar yapılmıştır (Çiftci, 2007:33). 1984 yılında AB Komisyonu’nun yayınladığı, “Yayıncılık Ortak Pazarının Kurulması Hakkında Yeşil Belge”, AB’nin görsel-işitsel alanda ortak bir adım atılması yönündeki ilk hareketidir. Söz konusu Belge’de Komisyon, Topluluk’ta yayın hürriyetinin sağlanabilmesi için televizyon yayınları bak...