Ana içeriğe atla

ÖĞRENCİ PROFİL SİSTEMİ PROJESİ

 

ÖĞRENCİ PROFİL SİSTEMİ PROJESİ                                                                                                                  

  Günümüz dünyasında eğitim – öğretim süreci oldukça karmaşık ve bir o kadar küresel sistemin temellerinden biri olan önemli bir olgudur . Eğitim-öğretim süreci, öğrencilerin toplumsal benliğini ve kimliğini yeniden oluşturmakta yeni bireyler yaratmada öncü göstergelerden birini oluşturmaktadır. Eğitim-öğretim süreci içerisinde bireyler arasında gelişen ikili ilişkiler bu sürecin bize sosyolojik ve psikolojik yönlerini ortaya koymaktadır . Ülkelerin eğitim sistemlerinin içerisine entegre edilmiş birtakım kurallar ve disiplinler mevcuttur . Bu kurallar ve disiplinlerin öğrencilerin kendi yaşam tarzlarını okul içerisinde kısıtlayıcı maddelerden oluşmaktadır . Okul içerisinde birtakım ilişkilerin bu kurallar silsilesinden oluştuğunu biliyoruz , bu tamamen olması gereken ancak aynı zamanda mutlaka şeffaf bir yönetim tarzını gerektirdiğini belirtmeliyiz . Esasen burada karşımıza çıkan en belirleyici olgu , bu kuralların öğrencilerin yaşam tarzlarını ve kendi değerlerini kısıtlayıcı değil , bunları düzenleyici bir şekilde ortaya koyabilmesidir . Bireyin temel hak ve özgürlükleri okul dışında olduğu gibi okul içerisinde korunmalı ve öğretim elemanların bu konuda bilinçlendirilmesi gerekmektedir . Öğrenci profil sistemi projesini çıkaran en önemli fikir , öğrencilerin gelişimini ve bu gelişimin sürdürülebilir olması yer almaktadır . Bu sistem her bir öğrenciye özel ve her bir öğrenciyi özel kılan bir proje olduğunu belirtmek istiyorum.

  1.1.Sistemin İçeriği

    Öğrenci profil sistemi projesinin mekanik içeriği tamamen dijital bir platformdan oluşmaktadır . Bu dijital platform aynı zamanda bir yönetim bilgi sistemi ve aynı zamanda bir sosyal medya platformu benzeri dijital bir uygulama olacağını belirtmek isterim. Ancak bu projenin diğer eğitim platformlarının içerisinde barındırmış olduğu sıstemsel dökümanlardan tamamen farklı olduğunu söylememiz gerekiyor .     Bu projenin amacı öğrencilerin not düzeylerini ölçen değil , kişisel gelişim ve yeteneklerini belirleyen ve bunları öğrencilerin hayatının değişmez bir parçası haline getiren bir eğitim materyali olacaktır. Bu projenin üç ana platforma ayrılması ve bunların birbirleriyle bütünleşik bir şekilde hareket etmesi , eğitim kurumların mutlaka bu platformu yönetebilecek imkanlara sahip olması gerekmektedir . Birinci olarak ilköğretim düzeyinde “ Mavi Kep “ platformu . Bu platformun özellikle okul çağına gelmiş ve öğrenimlerini birinci sınıftan , sekizinci sınıfa kadar devam ettiren öğrencilere yönelik olmasıdır. Öğrenci profil sistemin dijital bir uygulama olarak üretilmesi ve bunun tüm ilkokullara entegre edilerek , öğretmenlerin bu uygulamanın içeriğini yönetebilecek donanıma sahip olması gerekmektedir. Bu içerik insan teknoloji arasındaki bağlantıyı en iyi şekilde ortaya koyan , etkileşimli ve sürdürülebilir bir eğitim yapısının oluşmasına katkıda bulunacaktır. Her bir sınıf öğretmenin öğrencilerin kişisel gelişimlerini ve becerilerini takip ederek , her bir öğrenciye özel profil sayfasına bu bilgileri ve gözlemlerini ekleyerek , bir öğrencinin gerçek anlamda kişilik ve beceri yönlerini ortaya koyabilecektir. Bunun için üç temel faktör yer almaktadır ; 1- Nitelikli Gözlem , 2- Gözlemlerin dijital ortama işlenebilmesi , 3- Verilerin diğer öğretim kurumlarıyla paylaşmasını sağlayabilmek . Birbirlerine entegre edilmiş eğitim kurumları ve bu eğitim kurumlarının kendilerine en uygun öğrenciyi seçebilme olanağı veren bir sistem olarak karşımıza çıkmaktadır .  Bu verilerin içerinde kesinlikle okul notları eklenmemeli ve aynı zamanda okul notlarının etkisi azaltılmalıdır . Eğitim kurumlarına puana göre öğrenci değil , nitelik ve becerilere göre öğrenci seçilmelidir . Liseye geçiş sınavlarının sadece pratik ve teorik bilgiyi ölçebilecek , öğrencilerin kişisel gelişimlerini bilgiyle ortaya koyabilecek bir özelliğe sahip olması gerekmektedir . Bilgi düzeyleri sadece sayısal , sözel ayrımı yapılarak değil aynı zamanda her bir öğrencinin niteliklerinden yola çıkarak ve bu nitelikleri ortaya koyabilmesini sağlayacak eğitim metodlarıyla olmak zorundadır .Genel bir TEOG , YKS ve diğer sınavların yerine eğitim – öğretim yılı içerisinde sürdürülebilir öğrenciye özel sınav uygulamalarının benimsenmesi ve bu sınavların pratik ve hızlı bir şekilde sonuca odaklı olması gerekmektedir. Öğrenci profil sistemi bize sınavların zorlu ve stresli süreçlerini ortadan kaldırmamıza yardımcı oluyor . İlköğretim düzeylerinde oluşan öğrenciye yönelik doğru ve pratik uygulamalarının  lise seviyesinde gelişimini sürdürebilecek niteliğe sahip olması gerekmektedir . Ortaöğretim ( Lise ) seviyesini “ Sarı Kep “ olarak kendi içerisinde ayrı ama mutlak suretle ılköğretimde kazanılan becerileri yansıtacak ve bunu yükseköğretime aktaracak bir nitelik taşması gerekmektedir . Ortaöğretim seviyesi gelişim ve becerilerin artık oturtulmuş olmasından dolayı öğrencilerin üniversite hayallerinin ve tercihlerin az çok oluştuğu dönem olarak karşımıza çıkmaktadır . Meslek Liseleri bağlamında bunu çok iyi değerlendirmemiz gerekmekte , yükseköğretim kurumlarının kendi programına özel nitelikli öğrencileri tespit etmesi gerekmektedir . Öğrenci profil sistemi projesi bir öğrencinin hangi niteliklere sahip olduğunu ve bunları nasıl değerlendirebileceğimizi ortaya koyabilecek bir proje olarak karşımıza çıkmaktadır . 

1.2. Sistemin Uygulanabilirliği


  Öğrenci profil sisteminin öncelikle güçlü bir teknolojik bir altyapıya ve bu altyapının güçlendirebilmesine bağlıdır . Teknolojik araç ve gereçlerin artırılması , bu araç ve gereçlerin ulaşılabilir olabilmesi ve araç gereçlerin etkin bir şekilde kullanılabilmesi . Türkiye ‘ de bunları yapabilecek birçok kurum olmakla beraber bize öncülük edecek en önemli kurum TÜBİTAK olarak karşımıza çıkmaktadır . Bilgisayar yazılım mühendislerimizin ve uygulama geliştiricelerimizin bu projede en büyük payı alacağını unutmamak gerekir. Projemizin hayata geçebilmesi ve sürdürülebilir olabilmesi teknolojik gelişmelere öncülük vermekle mümkün olabilir . Üretim – Dijitalleşme – Sürdürülebilirlik  üçgeninde yer alacak eğitim ve teknolojik kurumlarımızın birbirleriyle uyum halinde olabilmesi gerekmektedir. Siyasi iradenin ise ekonomik olarak özel bütçelerle bu süreci desteklemesi önemli koşullardan bir tanesidir. Kurumsallaşma – Yenilik – Nitelikli Bireyler  üçgeninde yer alacak tüm potansiyel aktörlerin üzerine düşen görevi yapması , eğitim faaliyetlerin çeşitlendirilmesi , kurumsallaşmanın içerisine yenilik katabilecek nitelikli bireylerin yetiştirilmesi bir diğer önemli huşulardan bir tanesidir. Eğitim – öğretim süreci kalıplaşmış ve yenıliğe direnen statükocu bir anlayış içerisinde gelişmesi mümkün değildir . Tüm bu sürecin gerçek anlamda baş mimarlari bireylerin kendisi olacaktır . Tüm kurumlar bazında kollektıvıst bir anlayışın geliştirebilmesi , bireylerin yeterli donanımlara sahip olmasına bağlıdır.  

Yorumlar

European Union Media Studies and Communication Media Studies.

HABER ÇERÇEVELEME | Gazetecilik

HABER ÇERÇEVELEME: KURAM VE TİPOLOJİ  Çerçeveleme kavramının potansiyeli iletişimsel süreçler üzerinde odaklanılmasında yatmaktadır. İletişim durağan olmaktan ziyade , çerçeve kurma ( çerçevelerin nasıl ortaya çıktığı) ve çerçeve belirleme ( medya çerçeveleri ve izleyici eğilimleri arasındaki karşılıklı etkileşim) unsurlarını da kapsayan dinamik bir süreçtir. (Entman,1993) Çerçevelerin; iletici, metin, alıcı ve kültürüde kapsayan çeşitli konumlara sahip olduğunu belirtmektedir. Bu bileşenler farklı aşamalardan oluşan ( Çerçeve kurma, Çerçeveleme belirleme, Çerçevenin bireysel ve toplumsal düzeydeki sonuçları) Çerçeveleme sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. “Çerçeve kurma” haber çerçevelerin yapısal niteliklerini etkileyen faktörlere gönderme yapmaktadır. Çerçeve kurma süreci, gazeteciler ve seçkinler ile sosyal hareketler arasında ki sürekli etkileşim içerisinde yerini almaktadır. “Çerceve belirleme” medya çerçeveleri ile , bireylerin önceki bilgileri ve eğilimleri arasındaki etkil...

Uluslararası Üniversite Sıralamaları ve Türk Üniversitelerinin Durumu

Sıralamalarda Daha Çok Başarılı Olmak İçin Ne Yapmalıyız? Kaliteli üretim • Akademisyen başına üretim • Uluslararasılaşma– Öğrenci sayısı– Sanayi işbirliği • Mezunlarla iletişim…

AVRUPA PARLAMENTOSU VE KONSEY DİREKTİFİ (AB) 2024/1760 | AEA (Avrupa Ekonomik Alanı)

  Sınırda karbon düzenleme mekanizmasını tesis eden 10 Mayıs 2023 tarihli ve (AB) 2023/956 sayılı AVRUPA PARLAMENTOSU VE KONSEY TÜZÜĞÜ (AEA ile ilişkili metin)  Avrupa Birliği Antlaşması'nın (TEU) 2. Maddesinde belirtildiği gibi Birlik, Temel Şart'ta yer alan insan onuruna saygı, özgürlük, demokrasi, eşitlik, hukukun üstünlüğü ve insan haklarına saygı değerleri üzerine kurulmuştur. Avrupa Birliği'nin Hakları ("Şart"). Birliğin kendi oluşumuna ilham veren temel değerlerin yanı sıra insan haklarının evrenselliği ve bölünmezliği ile Birleşmiş Milletler (BM) Şartı ve uluslararası hukuk ilkelerine saygı, Birliğin uluslararası alanda eylemine rehberlik etmelidir. sahne. Bu eylem, gelişmekte olan ülkelerin sürdürülebilir ekonomik, sosyal ve çevresel kalkınmasını teşvik etmeyi içerir.Küresel değer zincirleri ve özellikle kritik hammadde değer zincirleri, doğal veya insan yapımı tehlikelerin zararlı etkilerinden etkilenmektedir. Kritik değer zincirlerine yönelik risk ...